Veelgestelde vragen
1. Wat gebeurt er bij een intake?
Voor een intake (eerste afspraak) plannen wij een half uur. Dit is om u in te schrijven, kennis te maken met de tandarts en een uitgebreide controle te doen. Vervolgens stellen wij een behandelplan met u op, eventueel met begroting. Aanvullend onderzoek met röntgenfoto’s kan noodzakelijk zijn. Wanneer er recente foto’s van de vorige tandarts zijn zullen wij geen nieuwe foto’s maken. Voor kinderen tot 18 jaar worden controles, maar ook behandelingen, vergoed uit de basisverzekering.
2. Hoe kan ik mijn afspraak of gegevens wijzigen?
Voor het wijzigen van uw gegevens of afspraak kunt u met ons bellen op telefoonnummer 020-3586966 of ons een e-mail sturen via info@florenstandartsen.nl. We zijn dagelijks bereikbaar per e-mail en doordeweeks per telefoon (elke ochtend: 09.00 tot 12.00 en middag (behalve vrijdag): 13.00 tot 17.00).
ONS ANNULERINGSBELEID:
Heeft u een afspraak en wilt u deze verzetten of annuleren dan dient u dit uiterlijk twee werkdagen (48 uur) van tevoren aan ons door te geven. Valt uw afspraak op een maandag, dan kunt u deze tot uiterlijk vrijdag om 13.00 uur annuleren. Indien dit niet gebeurt, zijn wij gerechtigd de door ons gereserveerde tijd en onkosten in rekening te brengen. Dit kan oplopen tot het volledige bedrag van de geplande behandeling en de daarbij behorend declaraties.
3. Wat kosten de behandelingen?
Van 0 tot 18 jaar worden de meeste behandelingen vergoed door de basisverzekering. Voor volwassenen is dit anders. Voor een volledige lijst met alle tandartscodes en tarieven van 2024 TANDARTS TARIEVEN 2024 KNMT. Voor een overzicht van onze techniekkosten van 2024 klik hier. Wij maken voor uitgebreide behandelingen een begroting en kunnen dan meteen zien of uw verzekering de behandeling, volledig of deels, vergoedt. Zo weet u altijd wat u kunt verwachten. Alleen als u dit jaar ook bij een andere tandarts bent geweest moet u zelf bij uw verzekering navragen hoeveel van uw budget al is gebruikt.
4. Hoe zit het met betalingen?
Is uw rekening nog via infomedics verstuurd dan gelden de voorwaarden van Infomedics.
Op de website van INFOMEDICS, www.infomedics.nl, kunt u veel zaken rondom de betaling en betalingsmogelijkheden vinden en regelen. Antwoorden kunt u meestal vinden op hun website onder veel gestelde vragen. Anders kunt u altijd contact opnemen met de servicedesk van INFOMEDICS via email rekening@infomedics.nl of op telefoonnummer 036 – 2031900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).
De rekening van onze praktijk
Wij begrijpen dat patiënten hun zorgverlener kiezen op basis van vertrouwen. Persoonlijk contact is hierin onmisbaar. Daarom versturen wij onze rekeningen voor behandelingen direct vanuit onze eigen praktijk. Hier gebruiken we de software van Payt voor. De software maakt het voor u mogelijk om uw rekeningen terug te vinden in een persoonlijke online omgeving (hier heeft u geen account voor nodig), eenvoudig uw rekeningen met iDEAL te betalen en te communiceren met de praktijk wanneer u vragen heeft over uw rekening of een betalingsregeling wilt treffen. Bespreek van tevoren met uw behandelaar indien u de behandeling zelf in delen wilt betalen.
Vergoeding van uw zorgverzekeraar
Op de rekening die u van ons ontvangt staat duidelijk aangegeven welk bedrag vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Dit is afhankelijk van uw leeftijd, type behandeling en de voorwaarden van uw verzekeraar. Heeft u een vraag over de vergoeding van uw zorgverzekeraar? Neem dan direct contact op met uw eigen verzekeraar.
De werkwijze van onze praktijk
De standaard werkwijze van onze praktijk is dat wij uw behandeling eerst indienen bij uw verzekeraar. Het deel dat niet door uw verzekeraar wordt vergoed brengen we vervolgens bij u in rekening. U heeft vervolgens 14 dagen om de rekening te voldoen. Dat kan u doen door gebruik te maken van de digitale betalingsmogelijkheden, zoals iDEAL. LET OP! Hebben wij nog geen of een oud e-mailadres van u, maar wilt u wel graag uw rekeningen via de mail ontvangen? Geef uw e-mailadres dan z.s.m. aan ons door.
Veilig digitaal
Al uw persoonlijke gegevens staan in een streng beveiligde omgeving. De software van Payt is gecertificeerd (NEN7510), waardoor u er op kunt vertrouwen dat Payt adequaat en veilig omgaat met uw gegevens.
Meer informatie over uw rekening, uw online omgeving of over Payt? Bekijk dan de pagina speciaal voor patiënten of neem rechtstreeks contact met ons op.
BETALINGSVOORWAARDEN FLORENS TANDARTSEN PER 1 Januari 2025
5. Hoe zit het met de tandarts en zorgverzekering?
Zoals hierboven vermeld hangen de kosten voor de tandarts af van uw zorgverzekering. Als u advies wilt over hoe u zich het beste kunt verzekeren wanneer het gaat om tandheelkunde, dan is de ZorgWijzer erg handig. Via de ZorgWijzer kunt u inschatten hoe u zich het beste kunt verzekeren.
6. Ik heb een klacht
Wij doen onze uiterste best om u tevreden te maken! Heeft u een klacht over ons of is er iets niet duidelijk, neem dan contact met ons op. Komen we er samen niet uit, dan kunt u gebruik maken van KNMT-klachtenregeling.
Neem contact met ons op